Parkovací dům je především velká utilitární stavba. Podobně jako např. trafostanice může pouze zabrat místo. Náš návrh ale využívá velikost stavby a její obsahovou lapidárnost jako příležitost. Není pouhou bednou, je vstupem do Krajského úřadu, do Frágnerova Domu umění, do Krajské knihovny, na Finanční úřad, na Třídu 28. října, a tak je třeba jej vnímat.
Nová budova dotváří městské prostory ve svém okolí a vytváří z nich prostory jednoznačně čitelné. V předpolí dotváří městskou třídu lemovanou významnými institucemi a novou piazzettou, která zdůrazňuje důležitost Krajského úřadu. Po svých stranách vytváří městské ulice a ve svém týlu nechává vzniknout otevřenému zelenému vnitrobloku s dětským hřištěm. Zároveň přináší i kvality architektonické. Stavba má jasně čitelné základní prvky – obchodní parter s loubím v čele, pěší vstup do garáží, boční vjezdy do garáží.
Má základní tektonický řád v podobě pevného dvoupatrového soklu, jemného dříku a subtilní koruny domu. Přináší i haptické materiálové kvality v podobě kvalitních prefabrikovaných a monolitických dílců soklu, zpracování výkladců parteru, kvalitní velkoformátové dláždění ve svém okolí a epoxidové stěrky v interiéru.
Vnitřní uspořádání budovy je velice jednoduché. Pro mnoho řidičů parkování v parkovacím domě znamená nepříjemnou komplikaci. Oddělen je tedy vertikální pohyb mezi patry od horizontálního pohybu v patře. Pohyb aut po budově je většinou jednosměrný. Jsou dobře označeny směry výjezdu, koridorů pro chodce (k únikový východům a vertikálním komunikacím), ale i systém ukazující počet volných míst na patře. Rampy jsou vnitřní, jednosměrné, jednopruhové, přímé. Objekt je plně bezbariérový, přesto jsou invalidní místa umístěna v úrovni (1.NP).