Chata ve Skelné Huti

Chata ve Skelné Huti 2018

Drobný rodinný dům archetypálního tvaru a výrazné dřevěné konstrukce. Dřevostavba založená na patkách. V přízemí se vstupní předsíní koupelna a obývacím pokojem s kuchyňským koutem. Klidný prostor rámovaný symetrickou konstrukcí vonící dřevem. Propojený se zahradou výhled ve všech ročních obdobích. V zimě teplo z kamen uprostřed dispozice. V patře s ložnicí a pokojem pro hosty.

Název projektu:
Chata ve Skelné Huti
Klient:
soukromý investor
Adresa:
Skelná Huť
Studie:
2017
Realizace:
2019-2021
Řešené území:
587 m2
Obestavěný prostor:
343 m3
HPP:
95 m2
Investiční náklady:
2 mil. Kč
Tým:
re:architekti / David Pavlišta, Ondřej Synek, Jan Vlach, Jiří Žid
Kateřina Gloserová
zhotovitel - Truhlářství Rosyvka s.r.o. / Štěpán Rosyvka
Školka Červený vrch

Školka Červený vrch 2020

Novostavby mateřská školy je navržena jako pavilon oranžerie v zahradě a městský dům v ulici. Citlivě zapadá do pravoúhlého urbanismu okolí, má přehledné prostorové schéma, je obklopena velkou zahradou a dbá na prostou energetickou logiku.

Název projektu:
MŠ ČERVENÝ VRCH ve Vokovicích
Klient:
Městská část Praha 6
Adresa:
Vokovice, Praha 6
Typ:
sport / vzdělávání
Soutěž:
2020 - 1. místo ve veřejné architektonické soutěži
Stav projektu:
zpracovává se projekt
Obestavěný prostor:
4520 m3
HPP:
1505 m2
Investiční náklady:
50 mil. Kč
Tým:
re:architekti / Michal Kuzemenský, David Pavlišta, Ondřej Synek, Jan Vlach, Jiří Žid
Vojtěch Ružbatský, Michaela Hudečková
Obnova historické městské části Děčín – Podmokly

Obnova historické městské části Děčín – Podmokly 2013

Jedná se návrh obnovy veškerých veřejných prostor městské části Podmokly v Děčíně. Celkový koncept dopravního řešení, uspořádání ulic, náměstí, řešení nové výsadby je postupně po etapách realizován. Ve většině ulic Podmokel je navržena zóna 30, obousměrná doprava, přednosti zprava. Křížení ulic jsou vyvýšena, aby byl usnadněn pohyb chodců. Návrh definuje využití jednotlivých náměstí, a to přepisuje do jejich návrhu. Celkově se návrh snaží definovat kvalitní „standard“ řešení veřejných prostor, který není přehlušen „kreativními nápady.“ Veškerá rafinovanost je skryta v detailech a na první pohled skrytých řešeních. Lavičky jsou nadstandardně dlouhé. Dříky veřejného osvětlení nestandardně tenké.  Aleje stromů podtrhují osové uspořádání karteziánského rastru. Po vyhrané soutěži byla dopracována územní studie na celé řešené území a nyní jsou postupně zpracovávány a realizovány jednotlivé etapy záměru.

Název projektu:
Obnova historické části Děčín – Podmokly
Klient:
Statutární město Děčín
Adresa:
Podmokly, Děčín
Typ:
prostranství
Soutěž:
2013 - 1. místo ve veřejné architektonické soutěži
Studie:
2014
Realizace:
2018-2020 (etapy C a X.5)
Schválení dokumentace:
2014
Řešené území:
10500m2 (etapy C a X.5)
Investiční náklady:
55 mil. Kč (etapy C a X.5)
Tým:
re:architekti / Michal Kuzemenský, David Pavlišta, Ondřej Synek, Jan Vlach, Jiří Žid
Ida Chuchlíková
dopravní řešení - Květoslav Syrový
krajinářské řešení - Trevisan ateliér + / Jitka Trevisan
HIP - PK Vaner / Martin Cimburek, Luboš Vaner, Jan Vaner
Hasičárna v Úsilném

Hasičárna v Úsilném 2016

Nová hasičské zbrojnice je jedním z výsledků postupné realizace Architektonické koncepce, kterou jsme v roce 2012 pro Úsilné zpracovali a postupně naplňujeme její jednotlivé části. Začali jsme víceúčelovým hřištěm, pokračovali hasičárnou a připravujeme k realizaci stavby další.

Nová hasičská zbrojnice stojí na kraji vsi vedle zbrojnice staré, která je více zázemím sportovců a dalších spolků než, že by kdy byla pravou hasičárnou.

Hasičská zbrojnice slouží Sboru dobrovolných hasičů Úsilné. Hasiči jsou početný spolek s bohatou spolkovou činností. Potřebují tedy nejen garáž, dílnu, ale i velkou společenskou místnost, kde pořádají setkání, instalují dětské nafukovací hrady, výstavy a v mezičase parkují starou červenobílou Avii.

Navrhli jsme stavbu, která svým měřítkem ani vzhledem nevzbuzuje očekávání a uvnitř skrývá velkorysé prostory garáže / sálu, menší spolkové místnosti, dílny a zázemí. Lapidární půdorys zbavený balastu. Režné betonové zdivo, netmelené spáry, hrubé švy a červená podlaha.

Název projektu:
Hasičská zbrojnice Úsilné
Klient:
Obec Úsilné
Adresa:
Úsilné
Typ:
veřejná správa a komunita
Studie:
2016
Realizace:
2019
Obestavěný prostor:
960 m3
HPP:
155 m2
Investiční náklady:
5 mil. Kč
Tým:
re:architekti / Michal Kuzemenský, David Pavlišta, Ondřej Synek, Jan Vlach, Jiří Žid
Kateřina Gloserová

Autobusové nádraží Mnichovo Hradiště

Autobusové nádraží Mnichovo Hradiště 2017

Novostavba autobusového terminálu v blízkosti vlakového nádraží. Jedná se o terminál s obousměrným vjezdem a výjezdem autobusů. Pět nástupišť v jedné řadě přiléhá nástupní hranou k železniční stanici.

Dlážděná přednádražní plocha je z jihu vymezena nádražní budovou, ze západu zídkou s lavičkami a plochou Bike+Ride, ze severozápadu do ní ústí park při ulici Jana Švermy, na severovýchodě je budova restaurace s nárožním arkýřem a z východu stromořadím. V tomto stromořadí zachováváme maximum vzrostlých stromů a doplňujeme je novou výsadbou. Stromořadí odděluje terminál od vilek ve Dvořákově ulici a poskytuje stín odstaveným autobusům a automobilům.

Důležité je pro nás vnímání hlavního směru pěšího směru při výstupu z vlaku či autobusu, tedy ulici Jana Švermy s přilehlým parkem směrem ke kinu a dál na náměstí, který spolutvoří dojem z autobusového nádraží. Z jihovýchodního rohu pak ústí na prostranství pěší stezka z ulice Harantovy doplňující třetí zelenou osu, která míří do tohoto prostoru.

Součástí návrhu jsou i kryté čekárny, které svou formou odkazují na historický trubkový mobiliář 50. let 20. století.

Název projektu:
Přestupní terminál veřejné dopravy Mnichovo Hradiště
Klient:
Město Mnichovo Hradiště
Adresa:
Jana Švermy, Dvořákova, Mnichovo Hradiště
Typ:
veřejné stavby
Soutěž:
2017 - 1. místo ve vyzvané soutěži / koncepční studie
Realizace:
2019
Řešené území:
9000 m2
Investiční náklady:
23 mil. Kč
Tým:
re:architekti / Michal Kuzemenský, David Pavlišta, Ondřej Synek, Jan Vlach, Jiří Žid
Jakub Herza
krajinářské řešení - symbio studio / Marie Gelová
dopravní řešení - Květoslav Syrový