Novostavby mateřská školy je navržena jako pavilon oranžerie v zahradě a městský dům v ulici. Citlivě zapadá do pravoúhlého urbanismu okolí, má přehledné prostorové schéma, je obklopena velkou zahradou a dbá na prostou energetickou logiku.
Novostavby mateřská školy je navržena jako pavilon oranžerie v zahradě a městský dům v ulici. Citlivě zapadá do pravoúhlého urbanismu okolí, má přehledné prostorové schéma, je obklopena velkou zahradou a dbá na prostou energetickou logiku.
Jedná se návrh obnovy veškerých veřejných prostor městské části Podmokly v Děčíně. Celkový koncept dopravního řešení, uspořádání ulic, náměstí, řešení nové výsadby je postupně po etapách realizován. Ve většině ulic Podmokel je navržena zóna 30, obousměrná doprava, přednosti zprava. Křížení ulic jsou vyvýšena, aby byl usnadněn pohyb chodců. Návrh definuje využití jednotlivých náměstí, a to přepisuje do jejich návrhu. Celkově se návrh snaží definovat kvalitní „standard“ řešení veřejných prostor, který není přehlušen „kreativními nápady.“ Veškerá rafinovanost je skryta v detailech a na první pohled skrytých řešeních. Lavičky jsou nadstandardně dlouhé. Dříky veřejného osvětlení nestandardně tenké. Aleje stromů podtrhují osové uspořádání karteziánského rastru. Po vyhrané soutěži byla dopracována územní studie na celé řešené území a nyní jsou postupně zpracovávány a realizovány jednotlivé etapy záměru.
Nová hasičské zbrojnice je jedním z výsledků postupné realizace Architektonické koncepce, kterou jsme v roce 2012 pro Úsilné zpracovali a postupně naplňujeme její jednotlivé části. Začali jsme víceúčelovým hřištěm, pokračovali hasičárnou a připravujeme k realizaci stavby další.
Nová hasičská zbrojnice stojí na kraji vsi vedle zbrojnice staré, která je více zázemím sportovců a dalších spolků než, že by kdy byla pravou hasičárnou.
Hasičská zbrojnice slouží Sboru dobrovolných hasičů Úsilné. Hasiči jsou početný spolek s bohatou spolkovou činností. Potřebují tedy nejen garáž, dílnu, ale i velkou společenskou místnost, kde pořádají setkání, instalují dětské nafukovací hrady, výstavy a v mezičase parkují starou červenobílou Avii.
Navrhli jsme stavbu, která svým měřítkem ani vzhledem nevzbuzuje očekávání a uvnitř skrývá velkorysé prostory garáže / sálu, menší spolkové místnosti, dílny a zázemí. Lapidární půdorys zbavený balastu. Režné betonové zdivo, netmelené spáry, hrubé švy a červená podlaha.
V okolí statenické návsi je řada budov, prostranství a institucí, které hrají nebo v budoucnu mohou hrát významnou společenskou roli v obci a spoluvytváří její centrum.
Záměrem je, aby jednotlivé části centra byly jasně čitelné ve své funkci a zároveň spoluvytvářely silný a fungující celek. Co to reálně znamená? Jednoduše například to, že každý kolemjdoucí pozná, kde je a co je náves. Pochopí, co se na návsi dělá a najde obecní úřad místě, kde jej očekává. Znamená to také, že se uživatel stejně intuitivně orientuje i uvnitř budovy. Jasná orientace ale není jediným cílem.
Druhým, který je nutné zmínit, je vytvořit prostor pro příležitost, kdy správné nastavení prostranství iniciuje události, které v tuto chvíli můžeme pouze domýšlet. Ať už je to pouť na zámecké zahradě, oslavy narozenin či svatba pod širým nebem. Nejsou to ale pouze velké akce, kterým úpravami vycházíme vstříc. Vytváříme prostory, které vybízí k tomu se v centru zdržet po cestě ze školy či z práce. Ve výsledku jde o to, aby na návsi, respektive v centru bylo živo.
Vedle návrhu veřejných prostor se návrh zabývá umístěním o ověření velikostí radnice, nové mateřské školy, kulturního centra, knihovny, sokolovny.
Novostavba autobusového terminálu v blízkosti vlakového nádraží. Jedná se o terminál s obousměrným vjezdem a výjezdem autobusů. Pět nástupišť v jedné řadě přiléhá nástupní hranou k železniční stanici.
Dlážděná přednádražní plocha je z jihu vymezena nádražní budovou, ze západu zídkou s lavičkami a plochou Bike+Ride, ze severozápadu do ní ústí park při ulici Jana Švermy, na severovýchodě je budova restaurace s nárožním arkýřem a z východu stromořadím. V tomto stromořadí zachováváme maximum vzrostlých stromů a doplňujeme je novou výsadbou. Stromořadí odděluje terminál od vilek ve Dvořákově ulici a poskytuje stín odstaveným autobusům a automobilům.
Důležité je pro nás vnímání hlavního směru pěšího směru při výstupu z vlaku či autobusu, tedy ulici Jana Švermy s přilehlým parkem směrem ke kinu a dál na náměstí, který spolutvoří dojem z autobusového nádraží. Z jihovýchodního rohu pak ústí na prostranství pěší stezka z ulice Harantovy doplňující třetí zelenou osu, která míří do tohoto prostoru.
Součástí návrhu jsou i kryté čekárny, které svou formou odkazují na historický trubkový mobiliář 50. let 20. století.