plány
parkovací dům je především velká utilitární stavba. podobně jako např. trafostanice může pouze zabrat místo. náš návrh ale využívá velikost stavby a její obsahovou lapidárnost jako příležitost. není pouhou bednou, je vstupem do krajského úřadu, do frágnerova domu umění, do krajské knihovny, na finanční úřad, na třídu 28. října, a tak je třeba jej vnímat.
vnitřní uspořádání budovy je velice jednoduché. pro mnoho řidičů parkování v parkovacím domě znamená nepříjemnou komplikaci. oddělen je tedy vertikální pohyb mezi patry od horizontálního pohybu v patře. pohyb aut po budově je většinou jednosměrný. jsou dobře označeny směry výjezdu, koridorů pro chodce (k únikový východům a vertikálním komunikacím), ale i systém ukazující počet volných míst na patře. rampy jsou vnitřní, jednosměrné, jednopruhové, přímé. objekt je plně bezbariérový, přesto jsou invalidní místa umístěna v úrovni (1.np).
nová budova dotváří městské prostory ve svém okolí a vytváří z nich prostory jednoznačně čitelné. v předpolí dotváří městskou třídu lemovanou významnými institucemi a novou piazzettou, která zdůrazňuje důležitost krajského úřadu. po svých stranách vytváří městské ulice a ve svém týlu nechává vzniknout otevřenému zelenému vnitrobloku s dětským hřištěm. zároveň přináší i kvality architektonické. stavba má jasně čitelné základní prvky – obchodní parter s loubím v čele, pěší vstup do garáží, boční vjezdy do garáží.
má základní tektonický řád v podobě pevného dvoupatrového soklu, jemného dříku a subtilní koruny domu. přináší i haptické materiálové kvality v podobě kvalitních prefabrikovaných a monolitických dílců soklu, zpracování výkladců parteru, kvalitní velkoformátové dláždění ve svém okolí a epoxidové stěrky v interiéru.
↓ související projekty
plány
parkovací dům je především velká utilitární stavba. podobně jako např. trafostanice může pouze zabrat místo. náš návrh ale využívá velikost stavby a její obsahovou lapidárnost jako příležitost. není pouhou bednou, je vstupem do krajského úřadu, do frágnerova domu umění, do krajské knihovny, na finanční úřad, na třídu 28. října, a tak je třeba jej vnímat.
vnitřní uspořádání budovy je velice jednoduché. pro mnoho řidičů parkování v parkovacím domě znamená nepříjemnou komplikaci. oddělen je tedy vertikální pohyb mezi patry od horizontálního pohybu v patře. pohyb aut po budově je většinou jednosměrný. jsou dobře označeny směry výjezdu, koridorů pro chodce (k únikový východům a vertikálním komunikacím), ale i systém ukazující počet volných míst na patře. rampy jsou vnitřní, jednosměrné, jednopruhové, přímé. objekt je plně bezbariérový, přesto jsou invalidní místa umístěna v úrovni (1.np).
nová budova dotváří městské prostory ve svém okolí a vytváří z nich prostory jednoznačně čitelné. v předpolí dotváří městskou třídu lemovanou významnými institucemi a novou piazzettou, která zdůrazňuje důležitost krajského úřadu. po svých stranách vytváří městské ulice a ve svém týlu nechává vzniknout otevřenému zelenému vnitrobloku s dětským hřištěm. zároveň přináší i kvality architektonické. stavba má jasně čitelné základní prvky – obchodní parter s loubím v čele, pěší vstup do garáží, boční vjezdy do garáží.
má základní tektonický řád v podobě pevného dvoupatrového soklu, jemného dříku a subtilní koruny domu. přináší i haptické materiálové kvality v podobě kvalitních prefabrikovaných a monolitických dílců soklu, zpracování výkladců parteru, kvalitní velkoformátové dláždění ve svém okolí a epoxidové stěrky v interiéru.
↓ související projekty
projekt 0380000842, re:identita zaměřený na grafický design je spolufinancovaný evropskou unií – next generation eu
re:architekti studio s.r.o.
melantrichova 463/15,
110 00 praha 1-staré město
+ 420 222 935 137
studio@rearchitekti.cz
design webu: publikum.design
vytvořeno na platformě lay theme