situace
konstrukce
současné hlavní nádraží je odtržené od okolního města. vstupní hala je neviditelná, historická budova je nepřístupná, vrchlického sady jsou pouhým torzem minulých záměrů a některé jejich části zcela postrádají smysl. stávající odbavovací hala je architektonickým skvostem v kontextu evropské architektury 70. let. nespornou kvalitou parku jsou vzrostlé stromy, které tvoří jeho prostorovou kostru.
návrh znovunalézá nádraží a vrací celému parku smysl. nádraží a park vytváří propojený celek. z jihu a severu jsou k současné odbavovací hale přistavěny nové vestibuly, které se stávající jasnými orientačními body ve městě. park do sebe integruje kvality minulého a otevírá a propojuje nádraží se svým okolím. otevírá důležitá vizuální propojení mezi hlavním nádražím a václavským náměstím, opletalovou i bolzánovou ulicí. je určen všem skupinám uživatelů a uživatelek, místním i projíždějícím a nabízí celou řadu různorodých částí.
rozšíření odbavovací haly navazuje na základní dispoziční logiku nádraží. zachovává nesporné architektonické kvality nové odbavovací haly a rozvíjí nádraží jako integrální celek. s respektem. nabízí dostatek nových pronajímatelných prostor v místech automobilových ramp. nové vestibuly propojují park se střešní terasou / novým náměstím / předpolím fantovy budovy. volný předprostor nechává vyznít původní kompozici historické budovy. terasa nabízí výhledy na okolní park i město a zároveň kvalitní veřejný prostor.
návrh odpovídá na soudobé i předpokládané nároky významného přestupního uzlu, který do sebe integruje všechny druhy dopravy. je bezbariérový, přístupný všem kategoriím uživatelů a počítá se zapojením budoucích linek metra a vlaků. návrh vedení tramvajové trati je přirozeně integrován do parku. je možné jej realizovat v logických a ucelených etapách bez nutnosti omezení provozu nádraží ani metra.
situace
konstrukce
současné hlavní nádraží je odtržené od okolního města. vstupní hala je neviditelná, historická budova je nepřístupná, vrchlického sady jsou pouhým torzem minulých záměrů a některé jejich části zcela postrádají smysl. stávající odbavovací hala je architektonickým skvostem v kontextu evropské architektury 70. let. nespornou kvalitou parku jsou vzrostlé stromy, které tvoří jeho prostorovou kostru.
návrh znovunalézá nádraží a vrací celému parku smysl. nádraží a park vytváří propojený celek. z jihu a severu jsou k současné odbavovací hale přistavěny nové vestibuly, které se stávající jasnými orientačními body ve městě. park do sebe integruje kvality minulého a otevírá a propojuje nádraží se svým okolím. otevírá důležitá vizuální propojení mezi hlavním nádražím a václavským náměstím, opletalovou i bolzánovou ulicí. je určen všem skupinám uživatelů a uživatelek, místním i projíždějícím a nabízí celou řadu různorodých částí.
rozšíření odbavovací haly navazuje na základní dispoziční logiku nádraží. zachovává nesporné architektonické kvality nové odbavovací haly a rozvíjí nádraží jako integrální celek. s respektem. nabízí dostatek nových pronajímatelných prostor v místech automobilových ramp. nové vestibuly propojují park se střešní terasou / novým náměstím / předpolím fantovy budovy. volný předprostor nechává vyznít původní kompozici historické budovy. terasa nabízí výhledy na okolní park i město a zároveň kvalitní veřejný prostor.
návrh odpovídá na soudobé i předpokládané nároky významného přestupního uzlu, který do sebe integruje všechny druhy dopravy. je bezbariérový, přístupný všem kategoriím uživatelů a počítá se zapojením budoucích linek metra a vlaků. návrh vedení tramvajové trati je přirozeně integrován do parku. je možné jej realizovat v logických a ucelených etapách bez nutnosti omezení provozu nádraží ani metra.
projekt 0380000842, re:identita zaměřený na grafický design je spolufinancovaný evropskou unií – next generation eu
re:architekti studio s.r.o.
melantrichova 463/15,
110 00 praha 1-staré město
+ 420 222 935 137
studio@rearchitekti.cz
design webu: publikum.design
vytvořeno na platformě lay theme